lördag 18 juni 2011

Veckans tips v. 24 - stämpelförvaring

Om du har köpt ett paket OH-papper för att använda till schabloner, overlays och masks så har du säkert, precis som jag, en hel del OH-papper kvar. Idag ska jag visa hur jag använde dessa till förvaring av mina clearstamps. Förutom OH-papper använde jag en akrylkloss, en svart stämpeldyna, vanligt skrivarpapper, plastfickor, en pärm och de clearstamps jag ska förvara.



Jag börjar med att stämpla upp motiven på A4-papper.



Sedan rengör och torkar jag stämplarna och sätter fast dem på ett OH-papper. Sedan stoppar jag ner OH-papperet med stämplarna och papperet med de uppstämplade motiven i en plastficka så att jag lätt ser vilka stämplar som finns i den fickan när jag bläddrar i pärmen.



Oftast sitter stämplarna på ett plastark med det tryckta motivet på. Dessa sparar jag så att jag kan använda dem senare som overlays.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar