måndag 21 januari 2013

Veckans tips - metalldekos

Vet ni vad jag gjorde i helgen? Jag gjorde veckans tips. Vet ni vad jag gjorde sen? Jag glömde att lägga upp det i bloggen. Snacka om att vara förvirrad. Men bättre sent än aldrig, så här kommer förra veckans tips.

Till det här tipset behöver du aluminiumtejp (jag köpte min på Biltema), en punch och, om du vill färga in den, en stämpeldyna för blanka material.


Börja med att limma ihop aluminiumtejpen i lager på lager. Jag valde att ha 5 lager för att få stabilitet, men ändå kunna stansa ut motivet.


Sedan stansade jag ut två spegelvända motiv. Om du vill ha en självhäftande baksida stansar du ut två likadana delar, om du vill ha två blanka sidor stansar du ut spegelvända delar om motivet är assymetriskt.


Jag satte ihop motiven och med en vanlig blyertspenna ritade/ristade jag in några swirls på mitt metallhjärta.

 Sedan färgade jag in hela den mönstrade sidan med stämpeldynan och la den på tork.

Sist av allt torkade jag bort överflödig färg och nu är min metalldekoration klar. Nu när jag kollar torkade jag nog bort lite för mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar