söndag 3 februari 2013

Veckans tips - digitala papper

Jag fick idén till veckans tips efter att ha hört olika personer säga saker som: "Jag har ingen färgskrivare", "Jag skulle vilja ha det där papperet i mindre storlek" och "Jag har bläckskrivare och när jag försöker färglägga digitala motiv så smetas bläcket ut".

Om du inte har färgskrivare så är mitt tips att du skriver ut ett svartvitt motiv på ett mönstrat papper eller skriver ut motivet och färglägger det själv.


Om du har bläckstråle-färgskrivare kan du färglägga motivet i datorn eller färga papperet och låta färgen torka och sedan skriva ut motivet.



Med digitala papper kan du också ändra storlek som du önskar, så om du vill göra ett kort kan du förminska motivet till exempelvis 15x15 så att hela motivet kommer med på kortet.

Digitala papper, stämplar, skärmotiv och dekorationer kan du hitta här under fliken digitalt. Eftersom detta är alldeles nytt i butiken så finns det inte så många än, men det kommer snart fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar