söndag 24 mars 2013

Veckans tips - swirls

Den här veckans tips har jag fått från Berith Hedlund. För att göra det behöver du ett vanligt papper och penna, ett OH-papper eller liknande plast, halvpärlor och lim eller stickles (glitterlim) eller liquid pearl.

Börja med att rita det motiv du vill göra på papperet och lägg sen OH-papperet ovanpå motivet.


Om du ska göra motivet med halvpärlor fyller du i strecken med lim som blir transparent när det torkar (och välj helst en limflaska med smalare spets så att du inte kladdar som jag gjorde) och sätt fast pärlorna i limmet. Det är bra att använda ett lim som blir lite segt när det torkar så att inte pärlorna lossnar när du böjer plastarket.



På nästa swirl valde jag att kombinera stickles (glitterlim) och röda halvpärlor. Jag fyllde i strecken med glitterlimmet och limmade fast pärlorna.



Och på den tredje, den som jag tycker blev bäst, använde jag liquid pearl och duttade ut längs linjerna.


Sen är det bara att låta motiven torka ordentligt och skära eller klippa ut dem, så är de klara att använda till olika scrapbookingprojekt. Jag fick tre helt olika swirls av samma mall och det är ju bara fantasin som sätter gränser för vad man kan göra.


Och nu till förra veckans utottning - vinnare av mappen blev Cecilia! Grattis! Skicka din adress till info@econoscrap.com så skickar jag mappen till dig.

1 kommentar:

  1. Åh, det här måste jag prova igen! Provade att dutta med pearlmaker en gång men de bara flöt ihop... Halvpärlor såg ju snyggt ut!

    Kram Kicki

    SvaraRadera